četrtek, 6. oktober 2016

Ja, še sem živ!

Adijo, Eli! 

Dobro leto po zadnjem zapisu in nekaj klicih, kdaj bom kaj novega pripisal, se ponovno oglašam, da me ne boste prehitro pokopali ;)

Eli, moj prvi električni avtomobilček, je februarja našel novo lastnico, prijateljico Anito iz Društva za električna vozila Slovenije. 92.000 kilometrom ob predaji je do septembra Anita dodala še osem tisočakov. Ob prevoženih 100.000 kilometrih se je seveda spodobilo izmeriti kapaciteto baterije.

Izračun me je precej presenetil. Maja lani sem namreč zapisal 90% kapacitete, sedaj pa je izračun pokazal kar 92%. Praskanje po glavi in pregled starih zapiskov sta pomagala k odgovoru: temperatura! Dnevne temperature so bile namreč precej višje kot ob meritvi lanskega maja.

No, seveda se še vedno vozim s C-Zerom, saj mi avto še vedno zelo ustreza. V Franciji sem poiskal rabljenega z odlično ohranjeno baterijo in ga uvozil. Je letnik 12 in ima po 50.000 km še vedno najmanj 98% kapacitete.


Trojček C-Zero, Ion in Imiev vse bolj pogost

Mitsubishijev trojček se je v preteklih letih izkazal za zanesljiv avtomobil, ki se ne kvari in ima zelo trpežno baterijo. Zaupanje v malčka je tako ob ugodnejših cenah novih in rabljenih vozil botrovalo vse večjemu uvozu v Slovenijo. Pri nas jih je bilo tako do konca septembra registriranih 56.


Tvegan nakup?

Težava pri nakupu predvsem rabljenih vozil je neznanka, kakšna je dejanska kapaciteta baterije. Prodajalci po pravilu teh podatkov nimajo ali pa jih v oglasih ne objavijo. Celo pri novih vozilih, ki so na parkiriščih uradnih dilerjev potrpežljivo čakala več kot leto dni na vročem soncu in hudem mrazu, sem nekajkrat ugotovil drastično zmanjšanje kapacitete. 
Zaradi neznanja prodajalcev se je na baterijah naredila škoda, ki jo je mogoče popraviti le z menjavo celic, oz. cele baterije.


Pomagam!

V preteklih letih me je veliko ljudi prosilo za pomoč pri nakupu EV, zato sem lansko jesen registriral dejavnost prodaje ekoloških vozil in odtlej skrbim za uvoz novih in rabljenih C-Zero, Ionov in drugih modelov električnih vozil in urejanje dokumentacije do registracije. V Franciji, kjer so rabljena vozila najcenejša, sem našel partnerja, ki poskrbi za izmero kapacitete vsakega vozila pred nakupom. Tako tveganjaz baterijami ob nakupu ni več. 

Toliko za danes, več pa čez kak dan ali dva ;)





Ni komentarjev:

Objavite komentar