petek, 28. september 2012

Eli gre daaaaaleč

Spritmonitor.de

170 km brez rezerve!

Pred dobro uro je po treh dneh in 171 km večinoma kratkih voženj po okolici zmanjkalo kilometrov na števcu dosega. Želva se je prižgala pri 170 km. Oranžna želvica je znak, da se je vključila rezerva, ki omogoča še do 20km vožnje, vendar se avtomatsko izklopijo večji porabniki energije. Topla jesen in lahka noga voznika lahko doseg torej povsem približata 200 km.

Med obiskom Šentruperta na Dolenjskem sem včeraj obiskal tudi polnilno postajo ob tamkajšnjem vrtcu. Spet podobna zgodba kot v Preddvoru. Kje je kartica za aktiviranje vtičnice?  Mimoidočim se ne sanja, v vrtcu nihče ne ve, v gostilni še manj...

Lastnica je občina Šentrupert, ki pa je seveda v pozno popoldanskih urah (in vikendih) zaprta. Kaj pomaga, če stebriček veselo sveti 24/7/365, če se uporabnost ujema z delovnim časom občine? Nič, tokrat paše za Elija ne bo.

Danes sem poklical župana občine in potožil o nedostopnosti polnilne postaje. Bil je zelo prijazen in sva hitro našla rešitev. Na stebriček bodo prilepili obvestilo, da se kartico lahko dobi v TICu, ki ga bodo kmalu odprli, v znani lokalni gostilni in na občini.



Tudi šentrupertski polnilni stebriček še ni gostil lačnih EVjev, z vtičnicama na stebričku pa polnijo dva občinska električna skuterja, ki ju uporabljajo za vsakdanje poti delavcev občinske uprave. Pohvalno! Tudi župan sam resno razmišlja o nakupu el. avta.

S seboj sem včeraj imel tudi hčerko Saro, ki je bila pred 10 leti navdušena oboževalka skupine Bepop. Te dni je minilo 10 let od smrti Nejca Erazma, zato sva se nazaj grede ustavila v Mirni in obiskala njegov grob.

Ker me večina obiskovalcev bloga ne pozna, je prav, da napišem, da je Sara 21-letno dekle s posebnimi potrebami. Ko ni v VDCju, je skoraj ves čas z menoj in me spremlja tako pri službenih opravkih kot prostočasnih aktivnostih.

Tako, prepričan sem, da bom ob naslednjih polnjenjih lahko potisnil mejo Elijevega dosega še za nekaj kilometrov. Seveda bom o tem z veseljem napisal kak sestavek.



6 komentarjev:

  1. Zelo lepo. In presenetljivo. Vem, da je doseg odvisen zelo od načina vožnje, pa vendar je presenetljivo velik, saj so na začetku novinarji pametno modrovali, da je teoretični doseg C-zero 150 km, dejanski pa tega ne doseže in znaša v realnem svetu najbrž celo pod 100 km! To, da je doseg lahko 170 km in več je res navdušujoče. Ti podatki prepričajo tudi tiste, ki so dvomili o uporabnosti EV-jev. Za zelo dostopno ceno. Žal pa zame trenutno niti ta cena ni dovolj, saj sem "potonil" skupaj s PRIMORJEM. Ampak stvari se bodo v kratkem spremenile. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nič ne boš zamudil, če ga ne vzameš sedaj. Kasneje boš dobil bolje opremljene in uporabnejše avtomobile za manj denarja.

    Za 170 km dosega se je potrebno precej potruditi in se odpovedati športni vožnji, npr. zaviranje vedno (ko je mogoče) z regeneracijo energije, vožnja v "prostem teku", ko je to mogoče, počasno pospeševanje, povprečna hitrost do 50 km/h... Tako se da voziti le po praznih lokalnih cestah, saj bi sicer oviral promet. Z običajno vožnjo povprečnega slovenskega voznika doseg pade na kakih 120km in manj, če se povprečna hitrost dvigne nad 100 km/h.

    Z varčno vožnjo sem želel predvsem sebi (pa tudi drugim) dokazati, da se da, če imaš čas, priti precej dlje, kot obljublja sam proizvajalec.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, z varčno vožnjo prideš teoretično na bolj oddaljen cilj 30 do 60 minut kasneje na cilj, praktično pa 4 ure prej, ker ti ni treba na vmesni postaji baterij polnit, v primerjavi z bol drzno vožnjo, kjer si v to primoran ;)

      Izbriši
  3. Avtomobilistični novinarji imajo po pravilu precej težko nogo, zato njihove trditve vedno jemljem z rezervo. Sploh, ker sam spadam v nasprotno skupino voznikov.

    Tudi nasploh ravnajo s testnimi vozili, kot da na drevesih rastejo: grobo, brez občutka za včasih občutljive materiale...

    Tudi na testnem C-zeru ne moreš spregledati številnih sledi novinarskih izživljanj nad avtom.

    OdgovoriIzbriši
  4. kakšna pa je cena takega avtomobila?

    OdgovoriIzbriši
  5. Cene se po Evropi gibljejo med 22 in 30 tisočaki, od česar se lahko odšteje 5 tisočakov subvencije Eko sklada. Pri nas, kolikor mi je znano, trenutno ni možen nakup katerega od PSA dvojčkov.

    OdgovoriIzbriši