Od leta 2009, ko sem izvedel, da bo Citroen oral ledino na področju električnih vozil, me je mikalo, da bi vsaj preizkusil malčka, ki s štirimi sedeži, majhnimi merami in dosegom do 150 km sodi med (pri)mestne avtomobilčke. Želja se mi je uresničila.
Po nekaj dneh s testnim avtom in veliko urah iskanja informacij na spletu, pri prodajalcih, uvozniku in lastnikih se je utrdilo prepričanje, da je avto kot ustvarjen za potrebe naše družine.
Žena se vozi 70 km vsakodnevno do službe in nazaj, zvečer pa ga potrebujem jaz za dodatnih nekaj 10km svojih obveznosti na vsakih nekaj dni. Vikend izleti po Sloveniji, celo krajše počitnice lahko postanejo s tem avtom cenejši in prijetnejši. Sestavil sem tabelo, v katero sem vnesel vse faktorje, ki vplivajo na izračun povratka investicije.
Ob upoštevanju vseh znanih podatkov se je izkazalo, da se mi nakup zaradi prihrankov pri gorivu, cestnini, parkirninah, stroških vzdrževanja... povrne po štirih letih. Odlično, pomislim... Po štirih letih se bom vozil skoraj zastonj. S testnim avtom sem brez težav opravil tudi daljše poti na Obalo, v Novigrad (s postankom na polnilni postaji) in seveda v 70 kilometrskem krogu okrog Ljubljane.
Odločitev je padla: en C-zero bo našel dom v naši garaži. Cena je bila ugodna, 16.140€ z upoštevano spodbudo države v višini 5.000€. Še nekaj tednov prej je cena presegala 30.000€. Pokličem trgovca in se dogovoriva o podrobnostih. Na Eko sklad sem oddal vlogo in voila čez nekaj dni bo Eli doma! Eli? Ja, tako ga je že med testnimi vožnjami poimenovala hči. Se mu ime kar poda, kaj?
Zelo prisrčno prikazano. Je pa tudi zelo dobra kalkulacija, po 4 letih naj bi bilo celotno vozilo odplačano! Tudi žena bo sedaj zamenjala svoj BMW, ki ni kaj prida vreden, saj ga je po meni "podedvala" in je že star. In potrebno bo nekaj nabavit, če jo le uspem prepričat in seveda če dobim nekaj po podobni ceni kot ti, bom tudi jaz kmalu elektrificiran.
OdgovoriIzbrišiMorda ti bo to uprašanje čudno, vem da ljudje, ki kupijo tak avto, od njega ne pričakujejo dirkalnih lastnosti, ampak vseeno tako od prilike, kako zadeva vleče v močnejši klanec? Je občutek, da zmore klance normalno, ali se bol napreza? Kakšen je občutek pri speljevanju ali pospeševanu? Je zadeva v okvirih normalna ali bol lenobna? Vem, da je vse to relativno in da to ni ferarri, ampak samo tvoje mnenje o tem me zanima.
LP
Držim pesti, da ti uspe spraviti EV v garažo. Glede moči in pospeškov: ravno za v klanec in pri prehitevanju med 0 in 80 km/h je C-zero neverjeten. To velja za večino električnih avtomobilov.
OdgovoriIzbrišiZaradi velikega navora 180nm, ki je na voljo takoj, ko spelješ z mesta, se z mojim C-zerom ne more meriti marsikateri bencinar ali dizelaš, ki je na prvi pogled močnejši.
Sicer pa je najbolje, da pokličeš najbližjega Citroenovega dilerja in naročiš testno vožnjo za kak don ali dva. Tako boš dobil občutek, kakšne so prednosti in slabosti tega avta.
Hvala za odgovor, moram reči, da si uspel ovreči moje dvome. V zvezi s tem sem res mel nekaj pomiselkov. Že iz radovednosti ga bom pa tudi preizkusil. Sam nisem še testiral nobenega električnega ali hibridnega vozila, moj brat pa je letos izprobal priusko (hibrid, vem to ni isto kot EV) in je bil zelo razočaran nad megleno in neodločno vočnjo prav pri speljevanju, nizkih hitrostih in na ne prevelikem klancu. Ne da bi pričakoval kopanje po asfaltu, a občutek je imel, da mu bo vsak čas avto crknil. Verjamem da je lahko vzrok tudi nenavajenost na vozilo.
IzbrišiNo, resno upam, da ga ne bom samo stestiral,ampak da bo prej ali slej v garaži. Vozilce je čisto simpatično. Bo pa treba tudi ustrezno ceno zrihtat.
IzbrišiTa izračun se mi zdi malo pretiran. Nemogoče da bi bil tak prihranek. Tudi sam imam el. "wagen", pa se mi nikjer ne pozna. Bom kmalu naredil "exel" tablico in vpisal porabo.
OdgovoriIzbrišiUpam, da ti bo Eli dobro služila.
lp elektromobilni
Elektromobilni, katera od vrstic v moji tabeli se ti ne zdi realna?
OdgovoriIzbriši