Danes je bil krasen dan, pa smo se trije dopoldne zapeljali na izlet v Bohinj. Vozili smo ekonomično, po najkrajši poti. Na koncu poti po 116 km je ostalo še za 35 km energije v bateriji. Skupaj bi torej lahko prevozili nekje do 171 km, upoštevaje 20 km rezerve. Glede na višinsko razliko 170m in 205 kg naše skupne teže je bila poraba zelo nizka in doseg dober.
Ob prihodu smo zapeljali k polnilni postaji na parkirišču tik pred jezerom, kjer lahko EVji brezplačno parkirajo med polnenjem. Kartico za uporabo vtičnice se dobi nekaj metrov stran v prostorih TD Bohinj.
Po sprehodu okrog jezera se nam je prileglo malo poležavanja na trati ob jezeru, vmes sem še pogledal, če se avto še polni in naletel na zvedave posameznike, ki so si z nosovi na steklih ogledovali Elija (tako je C-Zero poimenovala hčerka) in kramljali o tovrstnih avtih.
Pridružil sem se jim in vprašal, kdo neki je tak butec, da kupi tak mali jajček za toliko denarja!? Heh, me je kar presenetilo, da so skoraj v en glas vsi trdili, da sploh ni več tako drag, pa da se splača, pa da se skoraj zastonj voziš... Ja, ljudje se že kar dobro zavedajo prisotnosti EVjev in njihove uporabnosti. Nazadnje sem samo skomignil z rameni in odšel na plažo.
Polnilne postaje Elektra Gorenjske imajo eno veliko prednost pred "ljubljanskimi". Vtikač kabla je zaklenjen v postajo, zato ga ni mogoče zlahka sneti in odnesti. Tako greš z boljšim občutkom od avta, ki si ga pustil, da se nahrani.
Pot nazaj domov smo prevozili z manj energije kot dopoldne. Povprečna poraba je znašala v tem dnevu 10,31 kWh/100km ali 0,83€/100km oz. skupno 1,94€, od tega je častil Elektro Gorenjska slabo polovico.
Če bi šel na pot s svojim C8, bi porabil ob ekonomični vožnji za 20€ dizla, podobno tudi z varčnimi bencinarji.
Zelo vzpodbudno si opisal svoje popotovanje in kar podoživljam svojo prvo električno vožnjo, čeprav bo nanjo še potrebno počakati. Vendar sem prepričan, da bo moj naslednji avto tako ali drugače šel tudi na elektriko. Zelo dosti je nergačev, ki nikakor (še) ne vidijo smisla v električnih avtomobilih, ampak na to se ne oziram. Edini pomislek imam glede plug-in ali elektrika. Če bi plug-in naredil vsaj 100 do 120 km bi morda tudi to izbral, saj bi po svoje želel, da je to glavni avto v hiši. So mi pa tej malčki C-zero, i-miev in peugeotov izredno simpatični.
OdgovoriIzbrišiŽelim vam veliko električnih kilometrov pa še kako izkušnjo na papir, da še drugi vidimo.
Aleksander
Še moje mnenje v zvezi s ceno električnih avtomobilov. V splošnem so le ti še vedno občutno pre dragi. Edina svetla zvezda je tu TESLA S limuzina, ki v osnovni izvedbi in s 160 milj! dometa stane 38.400 € (49.900 $ v Ameriki, uprašanje, če bo v Evropi cena ista). To je seveda zelo solidna cena v primerjavi z ostalimi proizvajalci. Če pa se res da dobit citroen C-Zero za cca 22.000 €, potem pa je to agotovo še en dober nakup. Za ostale pa žal sedaj ne bi mogel to trditi. Tudi Plug-in avtomobili so katastrofa cenovno. Ampera 42.000, Volvo V60 56.000!? Pa na baterije prevozijo za to ceno občutno premalo.
OdgovoriIzbrišilp
Seveda se polnilno hibridno vozilo ne da primerjati z 100% električnim vozilom, posebno če je bila tako nizka cena.
IzbrišiJaz vozim že leto dni doma nagrajenega Toyota Auris hybrid-a
Z vgradnjo dodatne baterije LiFePo4 4 kWh se je povečala avtonomija na elektriko na 32 km.
Včeraj sem si v Kopru na sejmu Bonaca ogledal novi hibrid Toyota Yaris in ugotovil ,da se ga bo dalo lepo nadgraditi v polnilno vozilo.
Nov avto in predelava bi bila pod 20 000 EUR. Ne vem pa še ,če bi se dalo dobiti kako subvecijo od države
Tesla S je seveda fantastičen avto. Žal pa pri navidez ugodni ceni ni upoštevanih nobenih dajatev, ker jih vsaka zvezna država obračuna po svoje in dodatnih stroškov (prevoz, priprava vozila, carina, DDV. Upoštevana je tudi ameriška subvencija.
OdgovoriIzbrišiNa povpraševanje v "nemški Tesli" so mi odgovorili, da pričakujejo ceno z njihovimi dajatvami okrog 65.000€ za najcenejšo različico.
Ker je cena višja od 50.000€, pri nas trenutno nakup tega vozila ni subvencioniran.
Alex, izraz "plugin" se uporablja za vsa vozila, ki jih lahko polniš s priklopom na javno el. omrežje.
OdgovoriIzbrišiTudi C-zero je plugin vozilo. Plugin hibridi so avtomobili s hibridnim pogonom, ki jih lahko (baterijo) polniš npr. doma. Navadni hibridi pa polnijo baterijo le z delovanjem bencinskega in z novimi modeli tudi dizelskega pogonskega motorja in nimaš možnosti priklopa na omrežje. Seveda se ga da predelati v plugin vozilo, kot je to storil Mike.
Zelenec, no ja, malo na hitro sem napisal. Mislil sem plug in hibrid. Načeloma pa sem tudi sam za brezkompromisne rešitve, to je elektrika. In resno upam, da bo napredek baterij vse hitrejši. Za teslino vozilo pa najbrž res velja, da bo njegova cena v evropi vsaj za nas nesprejemljiva. Cene sem pogledal na hitro in nisem bil pozoren, kaj vključujejo, mislim pa tudi da so zelo navite, ker izdelajo veliko manj avtomobilov, kot bi lahko prodali. Tudi to se bo uredilo. Sem pa navajen na razlike v cenah med evropo in ameriko, saj so mi rekli ko sem hotel kupiti teleskop direktno iz amerike, kjer je stal 3.500€, da lahko to storim samo pri evropskem zastopniku. Tu pa je bila cena za popolnoma isto reč 7.000 €.
OdgovoriIzbrišiMIKE, čestitam k tvojemu podvigu. Po moje bodo pogumni in dovolj podkovani to vedno pogosteje počeli, saj avtomobilska industrija namerno zavira uporabo zmoglivejših akumulatorjev v hibride, saj bi potem bila pre majhna poraba motornih olj, filtrov tesnil, servisov... Ampak iznajdljivi uporabniki kot si ti jim bodo pokazali, kako se stvari streže in tega sem vesel.