nedelja, 17. maj 2015

Kapaciteta baterije padla na 90%

Ponovno je prišel čas visokih temperatur in čas za merjenje kapacitete baterije. Lani približno tak čas je baterija imela 94% kapacitete. V letu dni je izgubila še dodatne 4% in jih ima sedaj 90%. 10% manjša zmogljivost je bila po skoraj treh letih pričakovana, saj je Eli veliko v uporabi. Števec (odometer) kaže malo pod 68.000 km.

Popolna izenačenost napetosti celic med polnjenjem
Celice se sicer obnašajo normalno, napetost je vedno zelo izenačena. Med vožnjo se giblje v razponu do 30 mV in med polnjenjem do 10 mV.

Pri dnu SOC se razlike v napetosti celic močno povečajo
Le v območju zelo nizkega SOC (pod 5% SOC) se drastično poveča in lahko znaša tudi blizu 500 mV.




10 odstotno zmanjšanje kapacitete potrjuje tudi doseg, ki se je zmanjšal s 160 km na 144 km. Doseg je merjen na najpogostejši trasi vedno pribl. enake vožnje, kjer občasno beležim seštevek prevoženih km in preostanka dosega, zato je podatek precej zanesljiv.



1 komentar:

  1. Super novica tole glede baterije ;-)
    Ne dejstvo, da je kapaciteta padla (kar je seveda povsem normalno za Li-Ion kemijo), ampak da je v resnici padla zelo malo.
    Baterija tvojega ELI-ja ima za seboj že kakih 500 100 % ciklov in kapaciteta je padla na 90% začetne, kar je popolnoma v skladu z grafom na predzadnji strani članka o razvoju Yuasa LEV50 celic in LEV50-4 modulov:
    http://www.gs-yuasa.com/en/technic/vol5/pdf/05_1_021.pdf

    Na 80% bi pa morala pasti pri kakih 1200-1300 ciklih, kar pri tebi pomeni šele pri kakih 150.000 km :-)

    Dejansko izgleda, da baterija lahko zdrži več kot 200.000 km preden kapacitea pade na 70 % začetne (kolikor jaz vem npr. Renault pri 70 % jamči zamenjavo pri svojem battery lease programu).

    Se pa iz Yuasa dokumenta vidi, da bateriji precej škodijo visoke temperature.

    Je pa trade-off za dolgoživost precej majhna specifična kapaciteta celic (109 Wh/kg) - Panasonic 18650 celice imajo že preko 250 Wh/kg, vendar jim kapaciteta pade na 80 % že po 300 ciklih. Tesla mislim da v S uporablja one z ~200 Wh/kg, ki so malo bolj trdožive (a precej, precej manj kot Yuasa) in pa seveda mnogo cenejše...

    Ja, pri baterijah so sami kompromisi, ampak razvoj gre naprej :-)

    OdgovoriIzbriši