Ponovno je prišel čas visokih temperatur in čas za merjenje kapacitete baterije. Lani približno tak čas je baterija imela 94% kapacitete. V letu dni je izgubila še dodatne 4% in jih ima sedaj 90%. 10% manjša zmogljivost je bila po skoraj treh letih pričakovana, saj je Eli veliko v uporabi. Števec (odometer) kaže malo pod 68.000 km.
|
Popolna izenačenost napetosti celic med polnjenjem |
Celice se sicer obnašajo normalno, napetost je vedno zelo izenačena. Med vožnjo se giblje v razponu do 30 mV in med polnjenjem do 10 mV.
|
Pri dnu SOC se razlike v napetosti celic močno povečajo |
Le v območju zelo nizkega SOC (pod 5% SOC) se drastično poveča in lahko znaša tudi blizu 500 mV.
10 odstotno zmanjšanje kapacitete potrjuje tudi doseg, ki se je zmanjšal s 160 km na 144 km. Doseg je merjen na najpogostejši trasi vedno pribl. enake vožnje, kjer občasno beležim seštevek prevoženih km in preostanka dosega, zato je podatek precej zanesljiv.
Super novica tole glede baterije ;-)
OdgovoriIzbrišiNe dejstvo, da je kapaciteta padla (kar je seveda povsem normalno za Li-Ion kemijo), ampak da je v resnici padla zelo malo.
Baterija tvojega ELI-ja ima za seboj že kakih 500 100 % ciklov in kapaciteta je padla na 90% začetne, kar je popolnoma v skladu z grafom na predzadnji strani članka o razvoju Yuasa LEV50 celic in LEV50-4 modulov:
http://www.gs-yuasa.com/en/technic/vol5/pdf/05_1_021.pdf
Na 80% bi pa morala pasti pri kakih 1200-1300 ciklih, kar pri tebi pomeni šele pri kakih 150.000 km :-)
Dejansko izgleda, da baterija lahko zdrži več kot 200.000 km preden kapacitea pade na 70 % začetne (kolikor jaz vem npr. Renault pri 70 % jamči zamenjavo pri svojem battery lease programu).
Se pa iz Yuasa dokumenta vidi, da bateriji precej škodijo visoke temperature.
Je pa trade-off za dolgoživost precej majhna specifična kapaciteta celic (109 Wh/kg) - Panasonic 18650 celice imajo že preko 250 Wh/kg, vendar jim kapaciteta pade na 80 % že po 300 ciklih. Tesla mislim da v S uporablja one z ~200 Wh/kg, ki so malo bolj trdožive (a precej, precej manj kot Yuasa) in pa seveda mnogo cenejše...
Ja, pri baterijah so sami kompromisi, ampak razvoj gre naprej :-)