Da bi lahko hkrati odgovoril na obe vprašanji, sem za test izbral pogosto uporabljeno pot od doma preko zasavskih hribov do Laškega, Celja, Maribora s ciljem ob HE Vuhred.
Doseg z enim polnjenjem
Kia v svojih tehničnih podatkih obljublja preko 200 km dosega, kar že na prvi pogled ni videti pretirana trditev glede na razmeroma veliko kapaciteto baterije (27 kWh). Testna pot je bila zelo razgibana, kar se vidi iz profila nadmorske višine poti, torej ni bila ugodna za postavljanje rekordov v dosegu. Kljub temu se je ves čas poti iz podatka povprečne porabe dalo slutiti, da preseči 200 km ne bo pretirano težko.
profil testne poti (nadmorska višina) |
Na cilju ob HE Vuhred je bilo stanje naslednje:
- prevoženi kilometri: 186
- doseg: 26 km
- SOC: 15%
- skupaj prevoženi km in preostanek dosega: 212 km
Poraba v primerjavi s C-Zerom
Na tej isti poti sem že nekajkrat na izbranih točkah (predvsem vrhovih, dolinah in mestih) beležil povprečno porabo ELIja, zato sem na istih točkah zapisal tudi porabo Soula. Tabela vrednosti predstavlja povprečno porabo v Wh/km obeh vozil na določenih točkah, ki jih najdeš s pomikanjem miške po profilu na napisanih kilometrih.
km poti | 4,05 | 5,28 | 5,67 | 10,8 | 13,21 | 15,56 | 21,08 | 30,01 | 39,1 | 45,35 | 50,36 | 66,58 | 109,1 | 130 |
C-Zero | 260 | 162 | 190 | 78 | 73 | 75 | 81 | 87 | 87 | 107 | 89 | 95 | 101 | 101 |
Soul | 367 | 226 | 261 | 101 | 94 | 95 | 102 | 107 | 109 | 131 | 111 | 116 | 118 | 119 |
Primerjava pokaže, da je razlika v porabi največja pri vzponih in da se med spuščanjem oz. regeneracijo energije vrednosti približata. Na splošno pa lahko rečem, da ima Soul pribl. 20% višjo porabo od C-Zera. Pričakoval sem večjo razliko zaradi večje teže vozila, širših pnevmatik in enkrat močnejšega motorja.
Ob Chademo polnilni postaji v Mariboru |
Naslednji dan sem naredil še test vožnje s hitrostjo 80 km/h in 100 km/h na ljubljanski obvoznici. Vozil sem s pomočjo tempomata in le redko za kratek čas prilagodil hitrost razmeram na cesti.
povpr. poraba | čas poti | |
80 km/h | 121 Wh/km | 22 min 40 sek |
100 km/h | 159 Wh/km | 18 min 02 sek |
Podatki potrjujejo, da se zaradi slabe aerodinamičnosti vozila poraba s hitrostjo hitro povečuje. Ob stalni hitrosti 80 km/h bi tako z enim polnjenjem brez bistvene razlike v nadmorski višini starta in cilja lahko prevozil 220 km, s hitrostjo 100 km/h pa le še 170 km.
Kaj se zgodi ob prazni bateriji?
Zanimiv podatek za vsako vozilo je tudi, kaj pričakovati, ko se SOC približuje dnu. Če pri C-Zeru velja, da lahko pri 0km dosega računam še na pribl. 10 km rezerve, je stvar pri Soulu drugačna. 0km dosega pri C-Zeru se namreč pojavi pri SOC 10%, pri Soulu pa rezerve ni. Ob SOC 1% je preostali doseg še vedno 1km.
Soul ohrani skoraj polno moč do zadnjega kilometra in se potem ustavi.
Kaj mi je všeč in kaj ne
Glede na moj okus je Soul zelo všečen in solidno opremljen avtomobil. Ne bom našteval opreme, saj je seznam dostopen na spletu. Moram pa omeniti, da so mi predvsem všeč ergonomika armaturne plošče, všečni materiali, prijetne svetle barve, kakovosten audio. Notranjost deluje svetlo, mladostno, pa vendar ne kičasto. LCD je velik, pregleden, z nekaj vaje sem se hitro navadil funkcij.
Seveda pa bi bilo marsikaj možno izboljšati. Zadnja deljiva klop se ob zlaganju ne zloži vodoravno, zelo slaba aerodinamika, težo bi se dalo krepko znižati, vratca za polnilne vtičnice so spredaj, kar povzroča lastnikom pozimi težave pri odpiranju...
Predvsem pa pri večini EVjev pograšam prikaz podatkov, ki so za ozaveščenega uporabnika zelo pomembni, predvsem napetost in temperaturo celic. Na srečo se po prihodu novih modelov na trg kmalu pojavijo entuzijasti, ki dešifrirajo podatke, dostopne preko OBD porta in jih prikažejo s pomočjo aplikacije na pametnih telefonih. Mislim, da za Soul te možnosti še ni.
Je Soul EV vreden nakupa?
Cena je s 35 tisočaki seveda visoka, vendar za ta denar noben EV ne nudi takega dosega, opreme in udobja. Če ti je razlog nakupa EV predvsem ekonomika, je gotovo boljša izbira nakup rabljenega C-Zera letnika '12 z 10 do 20 tisoč prevoženimi kilometri za 8 do 12 tisočakov. Če pa kupuješ s čustvi oziroma želiš odlično opremljen, ne premajhen avto in si ga lahko privoščiš, je Soul EV odlična izbira.
Jasno in pregledno. V kombinaciji z vašim prispevkom tu z dne 9.3.2014 "Kako prihraniti pol miljarde letno", pa je celotni vidik še bolj nazoren in pomenljiv. Le tako naprej.
OdgovoriIzbrišiRavno iz tega razloga smo se v DEVSu odločili, da "pravilno" testiramo el. vozila in objavimo rezultate. Pripravljamo novo spletno stran društva, ki bo poskusno online po prvomajskih praznikih. Tam bodo testi ali linki do njih objavljeni.
OdgovoriIzbrišiTest Kie Soul je bil eden od povodov za zanimivo debato na Alter forumu, ki še enkrat več dokazuje, da ljudje EVjev, njihovih omejitev, lastnosti in zahtev preprosto ne poznajo. Žal pa so najbolj glasni Egi, ki se smatrajo za velike poznavalce področja, pa to seveda niso.
OdgovoriIzbrišihttp://www.alter.si/tabla/showflat.php/Cat/0/Number/1870740/page/0/fpart/6/vc/1
od 15.4.14 dalje
Kdaj pa boste kaj testirali ZOE za eno primerjavo? Zanimivo bi bilo videti, če zaradi boljše aerodinamike pri hitrosti 100 km/h porabi manj energije kot SOUL.
OdgovoriIzbrišiAlex, odgovor je zagotovo DA tudi brez testa. Zoe še pride na vrsto, ko bom imel malo več časa. Kmalu pa bom napisal nekaj stavkov o BMW i3, ki je naslednji v vrsti za preizkus.
OdgovoriIzbrišiHvala za odgovor. Vaši prispevki so za potencialne kupce zlata vredni, ker novinarsko pavšalno pisarjenje (in mnogokrat odklonilen odnos, ali ko bo če bo...) ne odgovori na bistvena vprašanja ljubiteljev EV, kot je dejanska, nenapihnjena vrednost dosega za različne režime vožnje, pa razne lastnosti in uporabne vrednosti vozil, ki jih opazijo le uporabniki.
OdgovoriIzbrišiPS: morda bi tudi prihajajoči LEAF (30 kWh) bil zanimiv.