Današnje temperature krepko nad 20°C so bile idealne za ponoven test baterije in njene zmogljivosti.
Najprej sem z nežno vožnjo iz nje iztisnil še zadnje elektrone. Šlo je ravno do garaže. Zadnja dva metra sem moral Elija kar fizično potisniti skozi vrata do vtičnice. Po priklopu na vtičnico preko merilca porabe sem po dobrih šestih urah izmeril količino energije, potrebne za polnjenje do 100% SOC. Meter se je ustavil na 17,4 kWh, kar je nekoliko bolje od aprilske meritve (16,9kWh) v hladnejšem okolju.
Podatek pove, da se je količina energije, potrebne za polnjenje z 0-100% SOC zmanjšala za 6% v primerjavi z enako meritvijo v podobnih temperaturnih razmerah leta 2012, ko je polnjenje zahtevalo 18,5 kWh iz vtičnice. Kot sem omenil že aprila, je tudi doseg avtomobila za podoben odstotek manjši.
Nekaj zanimivih podatkov:
Zunanje temperature so bile že poletne, zato je tudi temperatura celic baterije krepko narasla. Iz grafa je razvidno, da se se celice do konca izpraznitvene vožnje ogrele na 31° do 34°C, kar še ne predstavlja težave. Med polnjenjem se je povprečna temperatura spustila za dve stopinji.
Na dnu SOC se je pričakovano napetost celic razpršila v zelo velikem razponu 410mV. Običajno se med vožnjo v varnem območju SOC razpon glede na trenutno porabo giblje med 10 in 40 mV.
Po nekaj minutah polnjenja se razpon napetosti hitro zmanjša na običajnih 5 do 10 mV.
Pogostejše praznenje baterije do dna lahko pripomore k hitrejšemu zmanjšanju njene kapacitete, zato bom naslednji podoben test izvedel šele naslednje leto ob podobnem času in temperaturah. Upam, da zmanjšanje takrat ne bo preseglo 10%.
Kaj novega z eli? Še funkcionira BP? Kakšne nove težave?
OdgovoriIzbriši