Po dobrem letu in pol ter skoraj 40.000 km prihaja prva slaba novica: precej zanesljivo ugotavljam zmanjšanje kapacitete Elijeve baterije za pribl. 8 odstotkov. Za polnjenje baterije od SOC 3,5% do 100% porabim sedaj (iz vtičnice) 16,9 kWh, merjeno pri 18°C iz 220V vtičnice. Pred letom in pol - 18,5 kWh.
Doseg se je ravno tako zmanjšal za slabih 10%. Pri enaki vožnji na isti relaciji prej izgine prva črtica in na cilju je po 30 km enake vožnje razpoložljivi doseg manjši za dobrih 10km kot v najboljših časih.
Vsi ti podatki se ujemajo z oceno, da je kapaciteta baterije zmanjšana za slabih 10 odstotkov. Seveda nisem ravno navdušen nad pešanjem baterije, vendar je stopnja degradacije nekje na pričakovanem nivoju. Po predvidevanjih proizvajalca baterij je zmanjšanje kapacitete največje v prvem obdobju in se z leti zmanjšuje. Če to drži, bi utegnila baterija zdržati 10 let (nad 200.000 km) s še zadostno kapaciteto za potreben doseg za naše dnevne poti.
Enak test bom ponovil pri višjih temperaturah čez kak mesec ali dva. V toplejšem okolju se namreč lahko zmogljivost baterije nekoliko izboljša.
Kako si lahko v baterijo s kapaciteto 16 kWh spravil 18,5 kWh? Je toliko izgub med polnjenjem? S prvo meritvijo verjetno ni bilo vse v redu ali pa ima inštrument toliko odstopanja. Veliko bolj realno je sedanje polnjenje s 16 kWh (z vštetimi izgubami), pa še to se mi zdi skoraj nemogoče, ker baterije nikoli popolno ne izprazniš in tudi ne napolniš na polno, ker elektronika to preprečuje zaradi varovanja baterije. Najboljše bo, če se zapelješ na servis in ti bodo točno izmerili razliko izgube kapacitete med predhodnimi servisi.
OdgovoriIzbrišiUpam, da je napaka samo v meritvah in ne v dejanski izgubi.
Od 16 kWh do 18,5 niti ni tako daleč: 18,5/16=1,156. 15% izgub bi lahko bilo kar realno za pričakovati (polnilec, inverter, baterija). Tudi nekih velikih varnostnih rezerv na dnu in vrhu SOC baterija oz. BMS nima. Opažam tudi zmanjšan doseg pri rednih poteh.
IzbrišiMorda sem se uštel pri oceni, da se baterija v aprilu že obnaša kot v optimalnih temperaturnih pogojih in gre opažanja pripisati nižjim povprečnim temperaturam kot v poletnem in jesenskem času, ko sta doseg in zmogljivost baterije največja.
Sicer pa tudi proizvajalec navaja predvideno zmanjšanje kapacitete za nekaj odstotkov po dobrih 300 polnjenjih, kolikor jih imam za seboj.