Ali električni Soul zmore pot od Kopra do Ljubljane z maksimalno dovoljeno hitrostjo po avtocesti brez vmesnega polnjenja?
O tem smo razglabljali na enem od forumov. Nihče ni verjel, da bi lahko bil odgovor pozitiven. Da Soul s takšno potjo ne bi smel imeti nobenih težav, je dal slutiti preprost izračun z uporabo naslednjih podatkov:
povprečna poraba pri stalni hitrosti 130 km/h - 24 kWh/100km
razlika v nadmorski višini - 300m
energija za premagovanje 100m vzpona - 0,7 kWh
razdalja: 100km
Za 100 km od KP do LJ naj bi teoretično Soul EV potreboval 24 kWh + 2,1 kWh zaradi vzpona na nadm. višino 300m. Skupno bi porabil 26,1 od 27 kWh. Ker je na več mestih hitrost omejena na 100 in 110 km/h, bi bila skupna poraba manjša. Moja napoved je bila, da bo ob prihodu v Ljubljano avto imel še 10km dosega.
Praktični preizkus je potrdil predvidevanje.
Ko sem v Strunjanu hčerko in ženo "odložil" na plaži, sem obiskal piransko in koperske polnilne postaje. Seveda se je še enkrat več izkazalo, da polnilne postaje z identifikacijo ne podpirajo vseh modelov EV s polno zmogljivostjo ali pa sploh ne.Začelo se je s prijetno izkušnjo v Piranu. Polnilna omarica tik za zapornico pred vhodom v mesto omogoča tako brezplačno polnjenje kot tudi parkiranje do 5 ur. V omarici so standardna industrijska rdeča trifazna, kamperska tripolna modra in navadna šuko vtičnica. Prikopil sem se na šuko in brez težav polnil eno uro s 16A. Z zložljivim kolesom sem v tem času prekrižaril Piran in njegove slikovite ulice.
Na Petrolovi bencinski črpalki v Kopru je edina PP, kjer bi lahko polnil s 6kW moči, kar pomeni, da se prazna baterija napolni v dobrih štirih urah. Po priklopu je bil ocenjen čas polnjenja kar 12 ur!!! Torej bi polnjenje potekalo s samo 10A moči. Izklopil sem kabel in se odpeljal... Polnilne postaje Komunale Koper na Bonifiki, ob tržnici in pred Luko so bile boljša izbira. Nobene identifikacije, vse so polnile z 20A. Super!
Po popoldanskem kopanju, lenarjenju in obiskovanju prijateljev smo se zvečer po 22. uri odpravili domov. Baterija je bila polna in sledilo je razreševanje prej zastavljene dileme o dosegu Soula.
Na vrhu primorskega klanca tik pred Divačo je števec povprečne porabe kazal dobrih 30 kWh/100km. To je bil prvi dober obet, da je Soul na dobri poti. Tudi preostanek poti je nudil vse manjšo in manjšo povprečno porabo. Ob prihodu v Ljubljano (Barje jug) pa se je moje predvidevanje skoraj natančno potrdilo. Številke?
razdalja od polnilne postaje pri tržnici (KP) do postajališča Barje jug (LJ) znaša 103km
skupna teža treh odraslih potnikov: 205kg
teža prtljage: zložljivo kolo, pripomočki za kopanje, malica, voda... (pribl. 25kg)
čas vožnje: 52 minut
povprečna hitrost: 119 km/h
povprečna poraba: 22,2 kWh/100km
SOC po opravljeni poti: 14%
doseg po opravljeni poti: 18km
S preostankom shranjene energije sem prišel s povprečno hitrostjo 85 km/h od postajališča Barje do Grosuplja (3% SOC) polnil v Grosuplju s 6 kW 15 minut in se vrnil domov (dodatnih 16 km).Ves čas do LJ sem vozil z najvišjo dovoljeno hitrostjo razen v primerih počasnejšega prehitevanja pred mano vozečih vozil.
Zlahka do Jezerskega in nazaj brez postankov za polnjenje
Izvir mineralne vode na Jezerskem |
Z zmerno vožnjo je po 180 km poti ostalo še 19% energije, povpr. poraba pa je znašala 11,2 kWh/100 km.
Nedeljski izlet v Črno na Koroškem in Logarsko dolino
Polnjenje v Logarski dolini |
Sleme na skoraj 1300 m n.m. |
Preko Podvolovljeka in Kamnika smo se zadovoljni z izletom vrnili domov v večernem času.
Vtisi?...
V treh dneh smo s Soulom EV prevozili dobrih 1000 kilometrov. Spoznal sem nekaj novih funkcij in kamenčkov v bogatem mozaiku serijske opreme tega odličnega EVja.
Seveda si ne morem kaj, da ne bi primerjal Soul EV z mojim C-Zerom. Avtomobila pravzaprav nista primerljiva, saj je Soul zelo dober avto tudi za višje hitrosti in večje razdalje, medtem ko se C-Zero izkaže predvsem v urbanem okolju.
Vendarle pa ima C-Zero tudi nekaj prednosti:
je mnogo bolj okreten, ima boljši sistem treh stopenj regeneracije (moč pritiska na zavorni pedal), medtem ko ima Soul le dve stopnji, (D in B na prestavni ročici), ki ju ni tako zelo preprosto menjavati, saj je za B potrebno poleg premika ročice pritisniti dodaten gumb na ročici. C-Zero je mnogo bolj prostoren glede na velikost vozila in omogoča lažje nalaganje predvsem daljših predmetov v prtljažnik.
Poln navdušenja nad tridnevnimi izkušnjami sem v ponedeljek zjutraj avto vrnil v KMAG na Leskoškovo v Ljubljani. Dogovorili smo se, da ga bomo lahko imeli tudi na bližnjem Zero Touru v Stični, kjer bo na voljo za ogled in krajše vožnje. Pridružil se mu bo tudi BMW i3, upam še na razpoložljivost e-Golfa in e-Upa in morda kakšnega drugega zanimivega modela.
Odličen prispevek, pa tudi avto.
OdgovoriIzbriši